Menu
A+ A A-

Recenze minibusu Fiat Scudo 2.0 JTD Maxi

Pokud už Vám velká MPV nestačí, musíte se porozhlédnout po osobní verze jenoho z užitkových modelů. Například takový Fiat Scudo 2.0 JTD Maxi sice uspokojí spíše firmy, ale svou pozornost na něj mohou zaměřit i početnější rodiny. Pojďme se podívat na recenzi Fiata Scudo.


Fiat Scudo se ve své současné generaci představil v listopadu roku 2006 společně se sesterskými modely Peugeot Expert a Citroën Jumpy. Tato trojčata z výrobního podniku Sevel Nord jsou nositeli ocenění Van of the Year 2008, které jim bylo uděleno na veletrhu The European Road Transport Show 2007 v Amsterdamu.

 

Fiatu nikdy nechyběl sklon k temperamentnímu designu. O to více překvapí, že své designérské geny úspěšně přenesl i na dodávku. Oproti francouzským sourozencům proto Fiat vypadá na jedné straně důstojněji, na druhé straně agresivněji.

 

Unifikované tvary nových dodávek od PSA a Fiatu se nesou v oblých tvarech, výrazný je sklon čelního skla a stejně tak přední kapoty. Záď už ctí dodávkový charakter modelů. Vraťme se ale k přídi. Tu určuje především mohutná maska čtvercového tvaru s fiatovským grilem. Na přední masku navazují do boku protažené přední světlomety s čirou optikou, které ještě stupňují agresi.

 

Na zadních sedadlech čeká na posádku trojice plnohodnotných sedadel, za jejichž ergonomii by se nemusely stydět ani dálkové autobusy Scania. Prostornost je díky dodávkovému charakteru Scuda jednou z hlavních předností kabiny. Zde skutečně nebudete stísněni kabinou. Celkově vzato se Fiat Scudo může pochlubit 9 místy.

 

Nákladový prostor má základní objem 2 500 litrů. To je velmi slušná hodnota a s pevnou přepážkou lze dále manipulovat směrem do kabiny po vymontování zadní řady sedadel. Přístup do nákladového prostoru je vynikající, jen je třeba dát pozor na páté dveře odklopené nahoru. Toto řešení je vždy méně praktické než klasické křídlové dveře.

 

 

Důležitým parametrem testu je samozřejmě motor, v případě Scuda je rozjezd při nezatíženém stavu lehký a hbitý, motor si s objemnou dodávkou dobře poradí. Spotřebu ve městě lze udržet na 7,4 l/100 km, což je velmi solidní hodnota. Mimo město mu také nedochází dech a může své síly měřit s osobními automobily. Na české dálnici opět přesvědčuje, že je dobrým společníkem a dech mu dochází teprve v Německu při stošedesátce, kdy již jen neochotně zrychluje. Naše výsledná potřeba během týden testu vyšplhala díky častému zatížení až na hranici nosnosti k 8,6 l/100 km, což i tak považujeme za

příjemnou hodnotu.

 

Co se týká podvozku, bohužel je to stále dodávka, né osobní automobil, ikdyž se tak tváří. Běžnou jízdu po městě zvládá italská dodávka s klidem, samozřejmě, že bez nákladu zadní náprava poskakuje na nerovnostech. Mimo město záleží hodně na kvalitě vozovky. Jedná-li se o kvalitní vozovky, podvozek žehlí cestu, v opačném případě hodně poskakuje. Na dálnici je znát stabilita a dobré rozvržení hmotnosti na obě nápravy. Se stoupající rychlostí se stabilizuje zadní náprava a ve stošedesáti již jedete normálním osobním automobilem s hůře odladěnou klikovou nápravou. 

 

Pokud budeme vybírat na základě bezpečnosti, tento Fiat není zrovna ukázkou nejbezpečnější dodávky na trhu. Konkrétně model Scudo prošel nárazovými testy Euro NCAP až v roce 2012 a výsledkem je zisk v podstatě podprůměrného skóre tří hvězdiček. Ostatně, karoserie nemá dostatečnou tuhost a v bezpečnostní výbavě běžně figuruje jen čelní airbag řidiče. 

 

Výbava Scuda může být na poměry dodávkových vozů vcelku bohatá, ovšem v základu je spíše obyčejná, i za airbag spolujezdce se připlácí. Za příplatek je i klimatizace, v osobních provedeních ve vyšším výbavovém stupni je pak standardem. Celkově je dobré výbavu Scuda při koupi detailněji prozkoumat. 

 

 

 

Bohužel ani problémy se nevyhýbají tomuto sympatickému Fiatu. Žádné vážné závady Fiata Scudo však netrápí, občas se objeví nějaký problém s elektronikou. Vzhledem k jeho pracovnímu nasazení ale hodně záleží na pravidelné a nešizené údržbě. S dostupností náhradních dílů si nemusíte dělat žádné obavy, druhé generace se totiž stále vyrábí. Za přední brzdové kotouče zaplatíte cca 4 tisíce, brzdové destičky k nim pořídíte za 1.400 Kč a tyčka stabilizátoru přední nápravy stojí 600 korun.

 

Plusy

  • - Komfortní jízdní vlastnosti
  • - Silný a kultivovaný motor s rozumnými nároky na palivo
  • - Přesná šestistupňová převodovka
  • - Dobrý přistup ke všem sedadlům
  • - Prostorný a dobře vybavený interiér

 

Minusy

  • - Tvrdé plasty v interiéru
  • - Pouze dva čelní airbagy ve standardní výbavě

 

 

Cena Fiata Scudo ve vrcholné naftové motorizaci

 

První cena vozu

402.570,- Kč (L1H1 Standard 2,0 Multijet 16V, 66 kW)

 

První cena vozu s testovanou motorizací

485.920,- Kč (L1H1 Family 2,0 Multijet 16V, 120 kW)

 

Základní cena testovaného vozu

505.830,- Kč (L2H1 Family 2,0 Multijet 16V, 120 kW)

 

Cena testovaného vozu vč. příplatků

636.630,- Kč (L2H1 Family 2,0 Multijet 16V, 120 kW)

 

 

 

 

Pokud řešíte situaci, že je Vás více, než do klasického osbního automobilu nebo MPV, neváhejte, rychle a jednoduše vyberte dodávku nebo minibus v Brně a pronajměte si ho. U společnosti Autorentacar si můžete dodávku opravdu půjčit nebo vrátit kdykoliv, mají totiž otevřeno NON-STOP!

 

Konktakt na půjčovnu Autorentacar Brno

 

autorentacar.cz

 

Drobného 312/48

 

602 00 Brno

 

+420 722 135 006